IT Yetkili ile yapılan telefon görüşmesi

Hesabın açıldığı günden itibaren hesap sahibi Galip Yavuz ile 1 (bir) kere bile telefon görüşmesi yapılmamış olup, her gün temsilcim Mahmure Erakın tarafından aranarak günlük rapor verilmiştir.

Aracı kuruluşlar ile müşterileri arasında KAS işlemlerine ilişkin telefon görüşmesi ses kayıtları, 29432 sayılı Belge ve Kayıt Düzeni Tebliğ'i hükümleri gereğince aracı kuruluşlar nezdinde 3 yıl süreyle saklanması zorunlu kayıtlar arasındadır.

"Yatırımcılarla iletişime ilişkin tutulacak diğer kayıtlar" başlığında
Madde 26- (1) Tebliğin ilgili maddelerinde belirtilen hususlar saklı kalmak kaydıyla yatırım kuruluşlarının kaldıraçlı alım satım işlemleri ile ilgili olarak reklam, tanıtım, pazarlama, analiz desteği gibi faaliyetleri de dahil olmak üzere; yatırımcılarla sözlü, yazılı ve her türlü elektronik ortamdaki iletişimlerini 27nci madde uyarınca saklamaları zorunludur.

Nitekim, dava dosyasına cevaben verilen yazıda :

"Müşteriye BT Yetkilisi Merve Mutlu Çelebi tarafından, "'verilen emirlerin sistem tarafından alındığı fakat iletilmediği' yönünde bir bilgi verilmemiştir" denmiştir.


26. maddeye istinaden kurum tarafından kanani olarak tutulması zorunlu olan ses kayıtlarının tutulmadığı söylendiği gibi, toplam süresi 18:30 dakika olan telefon görüşmesinin ses ve text-dayalog dökümlerinin detaylarından da görüleceği üzere açıkça ve alenen YALAN BEYANDA BULUNULMUŞ, en önemlisi ise adalet, devem etmekte olan dava, yüce mahkeme yanıltılmak istenmiştir.


Gerçeğe aykırı beyanda bulunmak Bankacılık Kanunu madde 155'e göre suçtur.

İşte AKYATIRIM tarafından yapılmadığı söylenen telefon görüşmesinin tamamının metni :


0212 334 94 12 no’lu Ak Yatırım Bilgi İşlem – İç Denetim konusması.                   13-05-2016 / 10:51:40

Bilgi İşlem IT Yetkilisi : Merve Mutlu Çelebi / İç Denetmen : Mehmet Akman           0530 – 766 67 35

MMÇ    Merve Mutlu Çelebi                        MA     Mehmet Akman                             HY     Hakan Yavuz


HY        Efendim
MMÇ    Merhabalar, iyi günler
HY        Merhaba
MMÇ    Galip Yavuz’la mı görüşüyorum.
HY        Hakan ben, buyrun. Oğluyum.
MMÇ    Hakan Bey Merhabalar.
HY        Merhaba.
MMÇ    Ak Yatırım Menkul Değerler’den arıyorum ben, ismim Merve. Bilgi İşlem biriminden arıyorum.
HY        Evet
MMÇ   Bize ulaşan bi, daha doğrusu denetim birimimize ulaşan bir şikayetiniz var, onunla ilgili incelemelerimizi yaparken kafamıza birşey takıldı da. Burda teftiş biriminden Mehmet Bey de yanımda rutin incelemeleri yapıyoruz.
HY        Evet
MMÇ    Yazdığınız dilekçede hata aldığınız işlemler 9 Şubat diye yazıyor ama ekran görüntülerinde baktığınız zaman 5 Şubat’a ait falan işlemler de var bi de biz sizden dinleyelim dedik hani hangi hatayı ne zaman aldınız hatırlayabiliyorsanız eğer bize yardımcı olabilir misiniz? Sesi hoparlöre vereceğim yalnız, Mehmet Bey’in de duyması için.
HY        Ha, olur, tamam.
MA       Ha, Merhabalar Galip Bey.
HY        Merhabalar
MA       Mehmet Akman, iç denetim, nasılsınız ?
HY        Teşekkür ederim, sağolun, sizler ?
MA       Teşekkür ederiz, bizler de iyiyiz. Hani, şikayetlerinizi şu an araştırıyoruz da...
HY        Evet
MA       Konu ile ilgili net bir bilgi alayım; tarihleri, saatleri netleştirelim daha sonrasında, not en azından zaman kaybı olmaması açısından o saat ve tarihleri inceleyelim dedik
HY        Tamam.
MA       Şimdi bu şikayetinize konu işlemler hangi tarihte, hangi saatlerde gerçekleşmiş?
HY       Şimdi şöyle; ara sıra zaten bu hataları sürekli olarak alıyorduk ama hani majör anlamda yetiştirilmesi gereken, hani bıçak kemiğe dayandığı anda işlem yapmanız gerekebiliyor ya, onun için önem göstermemiştim ama daha önceki şeyleri mesela Mahmure Hanım’la ben çok sayıda hatalar için görüşme yapmıştım ama bilgi işlem tarafından hep şöyle bir cevap geldi bize :
MA        Hı,hıı
HY        “O tarihte, o saatte başka müşterimizden şikayet gelmediği için değerlendiremiyoruz” şeklinde.
MA       Anladım.
HY        Bende onu şöyle demiştim. Yani, aynı anda aynı saniyede belki benle beraber giren bir insan yoktur.
MA       Hı, hııı.
HY        Yanlış mı söylüyorum doğru değilmi ?
MMÇ    Yani, şimdi şöyle. Aldığınız ekran görüntülerinde o, mesela server hani işte, problem with server connection, session was closed by server gibi o hataları aldığınız
HY        Hı, evet
MMÇ    zaman işlemindeki bağlantılarınızı ben kontrol ediyordum zaten.
HY        Tamam.
MMÇ   Aynı esnada girip işlem yapan müşteriler olduğunu gördüğüm için o geri dönüşleri yapıyordum. Çünkü, genel olarak şöyle. Bizim kendi kurum içinde de örnek veriyorum : Ben, Kule de ben işte atıyorum 5.kattayım bizim burdan sağlıklı bağlanıyorum ama 13.kata, kattaki kişi bazen bağlanamıyor çünkü bazen onun internet bağlantısında sorun oluyor, yada mesela atıyorum vodafone’un girdiği anda Turkcell’de bir çalışma oluyor.
HY       Evet, aynı şeyi bana da söylediler zaten. Hatta, hattınızı falan değiştirin dediler. İşte Turkcell’den mi giriyorsunuz?, hayır Avea’dan giriyorum dedim. Ama mesela şeyi de, şu testi de ben yaptım kendi kendime : mesela bu siteye girerken oluşturduğu hatalardan sonra herhangi bir internethaber gibi bir site açıyorum ya da bi gmail gibi bir site açıyordum hepsi tıkır tıkır açılıyordu yani.
MMÇ     Zaten web sitelerini açar, bu bir web sitesi değil aslında web, yani, nasıl diyim, web sitesi mantığında çalışan birşey değil daha çok bir uygulama olduğu için çalışma mantığı tamamen farklı, yani, bunun arkasın, şöyle diyim... aynı anda pek çok pariteden ve pek çok diğer üründen fiyat almaya çalıştığınız bir data akışı bir data hattı gerekiyor...
HY         Evet,
MMÇ     O yüzden de, şöyle düşünün: bir kanal var ve o kanala birden bire çok fazla insanın yığıldığını düşünün, yani çok fazla data geldiğini düşünün, özelliklede hani veri açıklandığı saatlerde bu hataları almak mümkün oluyor, çünkü mobil bağlantılar çok kaliteli değil maalesef ülkemizde hala adı 4G 4.5G oldu ama yinede bazı yerlerde bazı noktalarda atıyorum 4G’den 3G’ye düştüğü anda bende kendi demo hesabımdan düşüyorum. Çünkü, o esnada bağlantıda bir saniyelik bir kopukluk bile sistemde beni dışarı atmaya sebep oluyor. Özellikle biz bu hatayı iphone’da alıyoruz. İphone’un kendi uygulama alt yapısından kaynaklı bir problemmiş. Yani, şöyle diyim.
HY         Zaten öyle bir problem yok, çünkü benimki Sony Experia Z2 serisinden.
MMÇ     Olabilir
HY        Android kullanıyorum. Yani bu, hani bana daha önceden söylenilen, işte biz bu telefonlardan ya da şu hatlardan dolayı hata alıyoruz anlamındaki şeylerin hepsini ben sıfıra indirgemiştim zaten.
MMÇ     Peki şey, atıyorum evinizde bir wifi’den bağlandığnızda da sürekli düşüyor musunuz?
HY        Evet, hatta bu konu ile ilgili bu, Mahmure Hanım’ın yerine şu anda sanırım Zeynep Hanım atandı.
MMÇ    Hı, hıı
HY        Ayın 18’inde, 21’inde, 24’ünde sürekli hatalar var.
MMÇ    Hı, hıı
HY        Ben kendisini aradığımda, log kayıtlarını bize gönderin dedi. Bende hatta şunu söyledim : Cep telefonundan girerken log kayıtları benim tarafımda oluşmuyor, sizin tarafınızda oluşuyor. Yani, onu sizin tesbit etmeniz lazım dedim.
MMÇ    Yok, doğru. Bizim tarafımızda da zaten ben sadece şeyi görüyorum. İşte, client enter system şu saatte, şu salisede; client leave system şu saatte, şu saniyede. Ama zaten niye attığını söylemiyor.
HY        Peki şunu söyleyeceğim. Ben aynı saniye ve salise içerisinde nasıl giriş yapıp çıkış yapabilirim.
MMÇ    Hayır zaten şöyle diyim size. Sizin hani... nasıl diyim. Sizin zaten kendinizin yaptığı birşey olduğunu iddia etmiyorum.
HY        Evet
MMÇ    Hani, kullanıcının kendisinin zaten bu şekilde hani bilerek düşüp çıktığını iddia edemeyiz öyle birşey olamaz zaten.
HY       Hayır, yapmaya çalışsam bile zaten gerçekleştiremem takdir edersiniz. Hani, en azından arada bir 8 saniye, 10 saniye bir şey olur yani. Ne bileyim belki 3 saniye bir şey olması lazım yani.
MMÇ    Peki siz masaüstünden falan denediğinizde de aynı hatayı alıyor musunuz,yo. sadece mobilde mi alıyorsunuz bu hatayı? Benim takip ettiğim kadarıyla siz sadece mobilde alıyorsunuz çünkü.
HY       Büyük şeyle evet, yani %95’le mobilde alıyorum, yani masaüstünde bazen şey yapıyor, çok enteresandır net client diye bir virüs verdi hata,  yaklaşık bir aydır da öyle bir hata alıyorum ve o yüzden masaüstünden pek giremiyorum.  Norton var mak...
MMÇ     Net client diye bir virüs mü?
HY         Nasıl?
MMÇ     Virüs derken?
HY         Şöyle söyliim. Hani sizin TradeAll masaüstü kurulum dosyanız var ya
MMÇ      Hı, hıı
HY         O bir kısayol oluşturuyor. Kısayolu açtığınız anda Norton onu durduruyor.
MMÇ     Tamam ama zaten Norton pek çok uygulamayı durduruyor. Ben atıyorum firefox’un ... indirdiğimde de durduruyor zaten
MA        Aynen.
MMÇ     Norton’u geçici olarak etkisiz hale getirip net... diyip sonra tekrar şey yapabilirsiniz.
HY         İşte bende o yüzden cep telefonundan girme şeyi duyuyorum sürekli olarak.
MMÇ     Yani şöyle diyim. Masaüstüne hani aynı wifi üzerinden konuşuyorum. İşyerinizde diyelim ki bir şey var, kablosuz ağ var. Siz o kablosuz ağda cep telefonunuzdan sürekli düşüyorsanız ama laptop’unuzdan bağlanıyorsanız, aynı ağa bağlı laptop’unuzdan bağlanıyorsanız o zaman mesela diyebiliriz ki problem belkide sizin mobil cihazınızda. Hani, şey, kontrol edene yapabilme açısından söylüyorum bunu yani birşeyleri sabit tutup diğer değişkeni değiştirirsek en azından problemin nerde olduğunu tesbit etmek...
HY        Yaptım, onları da yaptım, şöyle söyliim. Mesela kendi cep telefonumu internetten girdikten sonra bu hatayı aldıktan sonra kendi cep telefonumdan evdeki wifi üzerinden girerken de sürekli aynı hataları aldım.
MMÇ     Tamam, şöyle. Evdeki bilgisayarınızdan, sonuçta evdeki bilgisayarınızı da wifi’ye bağladınız cep telefonunuzu da wifi ye bağladınız.
HY         Evet.
MMÇ    Bilgisayardan girip, cep telefonunuzdan giremiyorsanız sorun wifi’de değil sonun cep telefonunuzda olabilir. Bunu söylemeye çalışıyorum.
HY         Ama şöyle söyleyeyim. Mesela; 1 kere deniyorum, 3 kere deniyorum, 5 kere deniyorum, 6.da ya da 10.da alıyor.
MMÇ     Tamam zaten, hemen, şöyle diyeyim : Bazı telefonların arkasında, mesela yani sony’i bilmiyorum, sony kullanıcısı değilim ben kendim asus kullanıcısıyım.
HY         Hı, hıı
MMÇ     Örnek veriyorum, benim telefonumu ilk aldığım zaman arkasında CCleaner diye bir program çalışıyordu ve ...
HY         Yoo, hiç bir şey çalışmıyordu bende.
MMÇ     Yani, ben de  bilmiyordum, açıkca  çalışan  bir  şey değildi.  Ben  internetten  araştırdım da öğrendim. Sonra uygulamanın girip, yani android şeyinin içine girip, klasörünün içine girip kendim o uygulamayı sildikten sonra...
HY        Yok bende öyle bir şey yok artı şunu söyleyeyim mesela yine bilgi işlemden bana söylenen işte cep telefonunda fazla uygulama yüklenmiş olabilir belki ondan çalışmıyordur şeklinde bir yorum da yapılmış yine onu da bertaraf ettik çünkü yaklaşık en fazla 8 ya da 9 program yüklü makinamda.
MMÇ     Tamam yani ben şöyle diyorum bunu bi, daha iyi anlamak için hem wif yani aynı kablosuz ağa hem laptop’unuzu hemde cep telefonunuzu bağlayı, bağlarsanız ve eğer o kablosuz ağda laptop’tan başarı ile girip cep telefonunuzdan giremezseniz problemin cep telefonunuzda olduğunu anlayabiliriz burdan, çünkü aynı esnada yani ben bizim server’larda veya nebiliyim genel olarak bakın bizim mesela kaç tane müşterimiz var şu an aktif herhalde 500 tane müşterimiz var aynı anda da ... den fazla insan buraya bağlanıyor ki bunun yarısından fazlası mobil yani o zaman buraya tele... yani buraya değil ama şubelere ya da işte uluslararası  piyasalar masasına telefon yağması gerekirdi. Genel bir problem olmadığının buradan anlıyorum. Yani 50’den fazla telefon gelmesi gerekirdi.
HY        Valla, bana söylenen bütün şeyleri ben, hepsini teker teker bertaraf ettim arkasından da hepsini dememe rağmen aynı şekilde giriş yapamıyorum.
MMÇ     ... söylediniz ya...
HY        Mesela, şu son üç günlük şeyi de Zeynep Hanım’la görüşebilirseniz şu son üç gündür zaten, orda da aynı sürekli hataları alıyorum. Yine onla ilgili tekrar başvuruda da bulundum. Bana söylediği şu oldu : “işte lütfen bize log kayıtlarını gönderin, bende diyorum ki, log kayıtları benim tarafımda oluşmuyor, cep telefonu olduğu için benim tarafımda oluşmuyor.
MMÇ   Tamam, o yanlış söylemiş, yani şöyle diyeyim size : Benim size  söylediğim şekilde bir test yapabilirseniz  eğer  laptop’unuzu  yani  siz bu testi yapmadığınızı  söylediğiniz için tekrar bunu söylüyorum.  Laptop’unuz ile cep telefonunuzu  aynı anda  aynı yere bağlayın  aynı kablosuz ağ bağlantısına, laptop’dan başarılı bir şekil... ben zaten burda sizin mobil mi yoksa...
HY        Laptop kullanmıyorum, ben şöyle söyleyeyim : Çok üstün bir server kullanıyorum şu anda burda ben.
MMÇ    Anlıyorum. Yani çok iyi bir server’da kullanabilirsiniz ama bunu telefonda sorun olup olmadığını anlamak için yapıyoruz zaten. Ben sonuçla kadar laptop kullanmanızı istemeyeceğim. Sadece bunu bir test yapabilmek için yapıyoruz. Yani bu belki bir gün...
HY         Şöyle yapalım. Ben bi gene giriş-çıkışlar esnasında hepsini görüntülü kayıtlar alayım sizle paylaşayım bunları
MMÇ    Artı, Cep telefonunuzdan yaptığınızda bu testi yine hayatınızda bir şey değişmeyecek ki, aynı şeyi yapmış olacağız. Benim burda amacım, kablosuz ağı sabit tutup cihazı değiştirerek problemin cihazda olup olmadığını anlamak. Anladığım kadarıyla zaten teknoloji ...
HY        Tamam, ben sizi isterseniz ondan şöyle kurtarabilirim. Gideyim sıfırdan yeni bir cihaz alayım, ona kurayım, ondan tekrar girişler yapmaya başlayayım, olurmu? Yani bu herhalde, benim sizi memnun etmem daha doğru olacak, ben o zaman öyle yapayım.
MMÇ     Yani şöyle, burda hani memnuniyetten ziyade ben sizin probleminizi çözmeye çalışıyorum.
HY         Bende çözmeye çalışıyorum ama yani şey var...
MMÇ     ... telefonu da olabilir, ya da başka bir şey de olabil yani geçici bir şey yapmanızı isitiyoruz test yapabilmek için.
MA       Aynen. Şimdi Galip Bey.
HY        Hakan ben, buyrun.
MA      Heh, Hakan Bey. Şimdi şey yapalım.  Şimdi,  sizin bu şeyinizi aldık,  biz dilekçenizi aldık,  hani işleme koyacağız. Burda şeyler var, 9 Şubat günü galiba, bi işlemle alakalı bir hata olmuş onun içinden 18,21,24 tarihlerini vermiş, bunlar Şubat dimi?
HY        Hayır, bu az önce verdiklerin bu ayla ilgili yani hala o hatalar devam ediyor.
MMÇ    Mart herhalde.
MA       Yok, Mayıs bu ay.
MMÇ    Daha bu ayın 18’i olmadı.
MA       Olmadı mı, ha tamam Nisan. Tamam.
HY        Nisan’dır o.
MA       Nisan’dır. Tamam. Biz bu işlemleri inceleyeceğiz. Hani, ara sıra sizi arama durumumuz olabilir. Hani, hangi pozisyonlarda...
HY        Olsun,  tabi  sevinirim  hatta  ilgilenildiği hoşuma gitti. Çünkü,  yaklaşık bana on gün içinde çözülebilir denmişti. Pazartesi günü...
MA       Yok, şöyle bir şey yani. Bizim iş programımız oluyor Hakan Bey. O iş programı dahilinde şey yapıyoruz. Hatta sizin bu şey olduğu için biraz acil olduğu için araya aldık hani kendi ... için.
HY         Teşekkür ederim, teşekkür ederim.
MA       Yok, Estağfirullah, rica ederim. Bunun, programın dışına çıktık hani bunu inceleyip ondan sonra diğer kendi işlerimize döneceğiz.
HY         Ben o zaman incelerken sizden özellikle rica edeceğim, şunu rica edeceğim.
MA        Hı, hıı
HY         Tam da bizim kötü bir günümüzdü o yani, annemin vefatının ertesi günüydü.
MA        Ha, başınız sağolsun.
HY         Çok teşekkür ederim. Zaten biraz da o bende de suç var tabi ama
MA        Hı, hıı
HY         Mahmure Hanım ile yaptığımız telefon görüşmelerini falan da dinlemenizi rica ediyorum özellikle.
MA        Ha, Mahmure Hanım’la mı?
HY         Evet.
MA        Tamam.
HY         Çünkü...
MA        Ne zaman görüşme yaptınız?
HY         Tabii, aynı telefondan zaten yaklaşık 7 aydır sürekli diyalog halindeyiz hergün görüşüyorduk
MA        Hı,hı
HY         Olay günü de zaten ben Teşvikiye Camisinin avlusundaydım.
MA        Hı,hı
HY         Dinleyecek olursanız zaten teyit edersiniz. 
MA        Hı,hı
HY         İşte, ani hareketler var, pozisyonlarınızı lütfen düzeltin şeklinde bana uyarı geliyor
MA        Hı,hı
HY         Sayısını bilmiyorum ama defalarca ben yine giriş yapmaya çalıştım, giriş yapamadım.
MA        Giriş yapmaya çalıştığınız tarih 9 Şubat dimi?
HY         Tabi, tabi yani aynı gün yani 9 Şubat, Evet.
MA        9 Şubat, Tamam.
HY         Ondan sonra işte, işte giremiyorum şu an sürekli dışarı atıyor falan şeklinde görüşmemiz de oldu hemen akabinde
MA        Hı,hı
HY        Yani şöyle söyleyeyim. Saat 2 ile, herhalde 4.5’mu 5’mi, tam hatırlamıyorum 5 arasındaki görüşmeleri dinleyecek olursanız orda da duyacaksınızdır zaten.
MA       Tamam. O tarihteki ben 9 Şubat  14’le 17 görüşmeleri dinliycem. Onun dışında, size margin call mesajı SMS şeklinde mi geldi, yoksa şey mi, mail şeklinde mi?
HY         SMS şeklinde geldi. İşte margin call’dan sonra da zaten Mahmure Hanım’ın telefonu da geldi.
MA        Anladım. Tamam.
MMÇ    Yani, şöyle. Ben mesela şu an 15:37’de girmeye çalıştığını 38’de sistemin sizi attığını falan ve bunun bi 3-4 dakika sürdüğünü zaten görüyorum.
HY         Hah, o zaman çok iyi, evet.
MMÇ    Ondan sonra, 41 geçe 15:41’de sisteme girmişsiniz. Burda işlemler yapmışsınız. Bir kaç kapatma yapmışsınız. Pozisyon kapatma yapmışsınız. Short’muşsunuz EUR/USD’de.
HY         Evet.
MMÇ     Pozisyon kapatma yapmışsınız. Kaç tanee? Şimdi. 1, 2, 3. Yanılmıyorsam 3 ya da 4 tane pozisyon kapatma yapmışsınız.
HY       Zaten, onu eğer on taneye tamamlamış olsaydım margin call’un etkisi dahi düşecekti ve pozisyonları taşıyabilecektim zaten. Fakat orda da şu var. Hani beni 3-4 kere dışarı attı ya
MMÇ      Hı, hııı
HY        En son girdiğimde ekrana giriş yaptım ama sıfır, sıfır, sıfır,sıfır gördüm. Ben, ona rağmen işte gözüm kara,  nasıl olsa yapacaktır  şeklinde yaptım  ve  o işlemleri sanırım o arada gerçekleştirdi. Mahmure Hanım’la görüşmemizde onlarda kayıtlıdır zaten.
MMÇ     Şöyle, ben 11:41’den, şey özür dilerim. 15:41’den 15:48’e kadar bi çıkış yok... sistem sizi atmamış ama arada...
HY         Girişte yok zaten.
MMÇ    Yani şöyle, sistemde görünüyorsunuz aslında. Hani, sistem sizi atmamış, ama şöyle birşey yapmış : Sizin emir giriş talepleriniz burda request olarak bir tane altın; 2,4,6,8,10,11,12 sanırım bunların hepsi aynı emir olabilir, hata, baya bir lot EUR/USD var.
HY         Şunu söyleyebilir miyim? Masaüstünden biliyorsunuz, masaüstünden multi emir verebiliyorsunuz biliyorsunuz
MMÇ     Hı, hıı
HY         Yani, shift tuşuna basıp ben 4 tanesini seçip bunları terse çevir ya da bunları sat dediğim anda anında satış yapabiliyor. Ama cep telefonunda biliyorsunuz tek tek yapabiliyor bunları.
MMÇ     Evet.
HY       Ben girmeye çalıştığımda. İşte birinde session was closed diyor, birinde işte host bilmem ne diyor, birinde sıfır, sıfır veriyor, birinde tekrar girmiyor, en sonunda giriyor ve orda ben pozisyonları kapatmaya başlıyorum.
MMÇ      Hı, hıı
HY          Ama kapatamıyorum, taktir edersiniz.
MMÇ      Zaten bu şekilde görünüyor. Yani işte bir kısmını kapatabilmişsiniz. Yani şöyle diyeyim size.
HY          1 ya da 2 tanesini belki. Hatırlamadım ama yani, belki 1 tanesini.
MMÇ    Evet, yani. Şimdi şeyini bilmiyorum ama toplam adet olarak 3 ya da 4 tane kapatabilmişsiniz. Lot sayısı bazında söylüyorum. Sonrası, zaten stop-out aslında. Ama o arada aldığınız ekran görüntüleri, yani sadece sizin gönderdiğiniz var, o ekran görüntüleri zaten bizim tarafa düşmüyor. Onları yollamanız iyi olmuş. Ben onları bizim, biz bu programı dışarda bir firmaya yaptırıyoruz. Yurt dışında.
HY        Biliyorum, PROTrader’a yaptırmışsınız. Rusya’da bir firma, evet.
MMÇ    Şeyde, Ukrayna’da.
HY        Ha, Ukrayna’da evet.
MMÇ    Şimdi  biz onlara,  bu ekran  görüntülerini  paylaşacağız.  Hani,  onlardan  incelemelerini istiyeceğiz. Çünkü bende, benim de erişimim bir yere kadar, açıkcası.
HY       Tamam.
MMÇ   Onlardan bilgi alır almaz size de zaten Mehmet Bey’ler şikayetiniz doğrultusunda dönerler...sonra
MA      Dönücez, dönücez... Siz ilk defa girmeye çalıştım dediniz ya, ilk girmeye çalıştığınız saati hatırlıyormusunuz burda?
HY       Orda şu var. Mahmure Hanım’ın telefonunu takiben girmeye çalıştım. Yani, Hakan Bey piyasada agresif hareketler var
MA      Hı, hıı
HY       Hani, sizin pozisyonlarınız da var ben biliyorum. Müdahale etmeniz iyi olur şeklinde bir uyarı geldi bana.
MMÇ   A,bunu biliyorum.  Burda tarım dışı istihdam açıklandı. Tarım dışı istihdam 3.5’ta açıklandı. Hatta hatırlıyorum yani. Bizde çünkü Mahmure ile konuşmuştuk o gün.
HY       Evet.
MMÇ   Tarım dışı istihdam açıklandıktan sonra da zaten 15:30’da mı ne veri geldi. 15:37’de de o gün bayağı bir hareket oldu. Zaten o gün, gün içinde bir önceki girmeye çalışmanız da sabah 5 falan herhalde. Sabah 5’te falan işlemler yapmışsınız, 6’da falan çıkmışsınız sistemden. Sonra bir sonraki girişiniz zaten 15:37. Yani 3.5 suları.
HY       Doğrudur, işte ben yazımda da belirttiğim gibi; yani, takdir edersiniz ufak parayı büyük yapmak zordur ama büyük parayı batırmak daha da zordur diye düşünüyorum ben. Dolayısıyla, hani o günde cenaze var diye ben sabahın köründe girmiş de olabilirim inanın hatırlamıyorum. Hani 5’te, 4’te ben bazen 3 gün uyumadığım da oluyor bilmiyorum yani, hani o psikolojide
MMÇ    Hı,hıı
HY      Hani, gidip para yatırıp işte pozisyon terste kalmasın şeklinde düşünen birisi orda 3 tane, 5 tane, 10 tane neyse artık pozisyonda hedge edebilir ya da kapatabilir diye düşünüyorum.
MMÇ   Yok, yok ben sizi anladım yani; dediğim gibi, ama bu şeyin hani, bu kadar emrin request’te kalmasını, yani talep olarak bizde kalıp karşıya iletilmemesini daha doğrusu, dediğim gibi...
HY       Ben o bacağı göremiyorum inanın, siz daha iyi görüyorsunuz. Ben sadece yaşadığım anları sizle paylaştım. Takdir sizin.
MMÇ   Yok,yok firma ile konuşmam gerekiyor. Yani, bu problemin nedenini ben hani burdan bir yere kadar görebiliyorum. Hani, ne olduğunu görebiliyorum. Neden olduğunu firmaya sormak zorundayım.
HY        Hı,hıı
MMÇ    Firma zaten işi alınca ben zaten Mehmet Bey’lere aktarıyorum. Mehmet Bey’ler re bilgi verirler.
MA       Vericez, vericez. Biz dönücez.
HY        Peki, çok teşekkür ederim.
MA      Biz teşekkür ederiz. Bir sıkıntınız olursa Mehmet Akman benim ismim. Ak Yatırım’ı arayıp 438 dahili, bize ulaşabilirsiniz. Biz zaten size konu ile ilgili inceleme bittiğinde geri dönüyor olacağız yani.
HY        Tamam Mehmet Bey, teşekkür ederim.
MA       Ben teşekkür ediyorum. Görüşmek üzere, Hoşçakalın.
HY        İyi günler, Sağolun.

Tahmin edebileceğiniz gibi ses kaydının bile alınmadığını ve söylenenlerin söylenmediği yalanlarını söyleyenler beni bir daha hiç aramadığı gibi, bilgi edinme hakkımı engelleyip aylarca iletişimde olmamıza rağmen benimle işlerinin bittiğini düşünerek tek taraflı olarak muhatap dahi almamışlardır!

Hakan YAVUZ

Sessiz çoğunluğun sesi. * Devletin bildiğini kimseden saklamam. * 0532 705 72 72.

Diğer Konular

IT Yetkili ile yapılan telefon görüşmesi

Hesabın açıldığı günden itibaren hesap sahibi Galip Yavuz ile 1 (bir) kere bile telefon görüşmesi yapılmamış olup, her gün temsilcim Mahmure Erakın tarafından aranarak günlük rapor verilmiştir.

Aracı kuruluşlar ile

GİTÜSTE